Kala har et åbent API, som gør det muligt at udføre en række handlinger fra eksterne systemer. API’et er en delmængde af det API, som vores egne applikationer bruger. For at opnå adgang til det åbne API, skal man have en API-nøgle.
Hvis du endnu ikke har en API-nøgle, kan du se, hvordan man opretter en her.
API-kald laves på adressen https://app.kala.dk/webapiv2/ efterfulgt af et API-kald. Resultatet af et kald returneres altid som JSON.
Index returnerer altid “API READY”.
Parametre:
Returnerer:
Ping tjekker API-nøglen, og returnerer “pong” hvis nøglen er ok.
Parametre:
Returnerer:
CustomersList returnerer en liste af kunder i Kala-virksomheden.
Listen er sideinddelt, for at undgå for store kald.
Parametre:
Returnerer:
ActiveEmployeesList returnerer en sideinddelt liste af aktive medarbejdere.
Parametre:
Returnerer:
ProjectsList returnerer en sideinddelt liste af sager, som en given medarbejder har adgang til.
Parametre:
Returnerer:
AddHours registrerer timer på en sag (og opgave).
Parametre:
Timer formateres som en decimal-repræsentation.
Her repræsenterer heltallet timer, og decimaltallet minutter som den tilsvarende brøkdel de udgør af en time.
Minut-decimalen kan udregnes således:
Eksempel:
Returnerer:
SetEmployeeSetting sætter en indstilling for en given medarbejder.
Hvis indstillingen ikke findes i forvejen, oprettes den.
Parametre:
Returnerer:
GetMessageOfTheDay returnerer dagens besked.
Parametre:
Returnerer:
GetPauseCase returnerer sagen, hvorpå der bør registreres pause-timer.
Der returneres null, hvis der ikke findes en pausesag.
Parametre:
Returnerer:
MarkCliDone markerer en opgave som færdig.
Parametre:
Returnerer:
CreateCase opretter en ny sag, og returnerer id’et for den nye sag.
Parametre:
Returnerer:
HourRegsList returnerer alle tidsregistreringer i et tidsinterval.
Listen er sideinddelt, for at undgå for store kald.
Parametre:
Returnerer: