Tidsregistrering gjort enkelt for dig og dine medarbejdere
Hos os har vi den holdning, at timeregistrering skal være simpelt og hurtigt at håndtere. For mange virksomheder er det alfa omega, at tidsregistrering bliver foretaget på de rigtige sager, således at kunderne faktureres korrekt, og der ikke går timer tabt. Derfor skal timeregistrering være så enkelt som muligt.
Kala er en kraftfuld tidsregistreringsapp, som samtidigt er let at bruge. Vores app til timeregistrering er intuitiv og brugervenlig, så I ikke risikerer, at der også her går unødige ressourcer til spilde med at navigere i forskellige funktioner og synkronisere med andre, relevante systemer.
På den måde er app'en et smart værktøj, der kan optimere de administrative processer, så man i virksomheden kan øge egen likviditet ved i stedet at bruge tid, kræfter og ressourcer på det, der er kerneopgaven.
Sagsopdelt og opgavespecifik timeregistrering
Med Kalas app foregår tidsregistrering altid på en sag. Det betyder, at du let kan holde overblikket over, hvor mange timer der er klar til fakturering. Samtidig ved du også altid, om der bliver brugt færre eller flere timer end først beregnet.
Tidsregistrering kan også tilkobles en specifik opgave. Opgaver er den ‘arbejdsseddel’, som hører til selve sagen. Hvis sagen f.eks. indeholder tre opgaver, så kan tidsregistreringen tilkobles tre forskellige opgaver. Dette sikrer, at du altid kan optimere din kalkulering, samt dokumentere tiden præcist over for kunden.
Generelt er tidsregistrering en effektiv måde at optimere sin forretning på, da både ledere og medarbejdere altid har det fulde overblik over den anvendte tid.
For håndværkere og den type af virksomheder, der tilbyder abonnementstjenester, er timeregistrering især essentielt, da det både er jeres egen og kundernes garanti for, at der bliver leveret jævnfør den aftale, man har indgået.
Det handler således om en allround optimering af både arbejdsprocesser og ydelser, ligesom det kan være med til at forbedre forretningen, når tidsstyringen foregår korrekt og præcist.
Digital timeregistrering er fremtiden, og fremtiden er nu.
Nem måde for medarbejdere at registrere arbejdstid digitalt
Som medarbejder kan der også være mange fordele ved timeregistrering. For det første er det en måde at sikre sig, at man bruger sin tid optimalt, og for det andet gør det, det muligt at dokumentere over for en kunde eller en leder, hvordan ens arbejdstimer er blevet fordelt.
Derudover vælger mange virksomheder at integrere sit tidsregistreringssystem med både økonomi- og lønsystemer, således at kunden faktureres, og medarbejderen betales for den eksakte tid, der er blevet brugt.
Med Kalas digitale tidsstyring på mobil er det endvidere blevet nemt for medarbejderne at tracke sine timer, når arbejdsdagen for eksempel foregår uden for kontoret eller på farten, hvor de timer, man bruger, stadig skal indgå i det samlede regnestykke. Timeregistrering kan nemlig udføres uanset tid og sted - det kræver blot en smartphone eller tablet.
Tidsregistreringen overføres automatisk til lønsystemet
Med Kalas tidsregistreringssystem kan du erstatte de gammeldags timesedler, da den tid, medarbejderne bruger på sine opgaver, helt automatisk overføres til virksomhedens lønsystem.
På den måde er man som medarbejder sikret, at man lønnes korrekt, og at der ikke sker fejl i indtastninger eller lignende. For når først der er sket én registrering, skal der kun én godkendelse til for, at alle timer er bogført.
Dette gør det lettere for bogholderiet, ligesom administrationen slipper for manuelt papirarbejde, når al software og alle systemer spiller sammen i ét effektivt flow. Den smarte timeregistrering kommer dermed alle parter i virksomheden til gode.
Time tracking giver mulighed for optimering af interne
En måde at optimere de interne arbejdsprocesser og øge effektiviteten i sin virksomhed på kan være ved at benytte digital timeregistrering. For når først man har indsamlet en masse data på, hvor lang tid bestemte opgavetyper tager, er det lettere at sætte deadlines og tilpasse sine priser og udbud generelt.
Selvom nogle medarbejdere typisk vil være hurtigere til bestemte opgaver eller sager end andre, kan tidsstyring stadig give et generelt indblik i den gennemsnitlige arbejdstid på specifikke cases.
Samtidig kan timeregistrering være en metode til at tildele opgaver efter effektivitet, ligesom tidsstyring kan vise, hvem der eventuelt har mulighed for at påtage sig en ad-hoc opgave den pågældende dag eller i løbet af ugen.
Andre muligheder for optimering med Kala
Mangler din virksomhed et ordentligt tidsregistreringssystem, så er Kala vejen frem. Men det er ikke kun tid og timer, Kala kan bruges til at registrere og danne overblik over.
Kala fungerer også som projektstyringssystem komplet med planlægningskalender, kørselsregister, personlig arbejdskalender og andre smarte funktioner som sagsstyring, automatisk bogføring, ferieplanlægning, flextid, materialeforbrug med videre.
I langt de fleste tilfælde kan det være en fordel at samle alle systemer i ét, så funktionerne taler sammen på kryds og tværs, og workflowet optimeres 100 procent. Derudover kan Kala kombineres med en række andre plug-ins og softwares, således du får skræddersyet en totalløsning, der er tilpasset specifikt til din forretning og dine medarbejderes behov.
Vi tilbyder komplette løsninger til alle brancher
Uanset hvilken størrelse din virksomhed har, og hvilken branche den hører til, så er det muligt for os at sammensætte en komplet løsning med de funktioner, der er brug for i hverdagen for at undgå tids- og ressourcespild. En af de funktioner er som nævnt online timeregistrering.
Blandt andet findes der et hav af integrationer, som gør det muligt at kombinere selve tidsregistreringen og projektstyringen i Kala med eksempelvis det økonomi- og lønsystem, I bruger i virksomheden i dag.
Med integrationer kan alle funktioner oftest sættes til automatisk synkronisering, så man i virksomheden slipper for manuelle procedurer og gennemgange, der kræver tid og koster på bundlinjen.
Du kan læse mere om alle de funktioner, du får med Kala her, ligesom du også kan se en oversigt over mulige integrationer, der virker med Kalas software på denne side.
Mobil tidsregistrering gør det nemt at registrere arbejdstid på farten
Kalas app til mobil tidsregistrering gør det nemt og hurtigt at registrere og holde overblik over arbejdstid for de enkelte medarbejdere og på de enkelte opgaver og sager.
Det tager få sekunder at registrere arbejdstid via app’en, og straks efter indtastningen bliver dataen synlig i systemet for både bogholderen og den øvrige administration. Medarbejderen kan via enten sin smartphone eller tablet registrere den tid, der er blevet brugt på en given opgave, uanset tid og sted. Arbejdstiden kan f.eks. registreres direkte ude på byggepladsen, når dagens arbejde er udført.
Med mobil tidsregistrering er det ikke længere nødvendigt at udfylde papirbaserede timesedler, der skal afleveres på kontoret hver dag eller uge. Disse sedler kan hurtigt blive væk, eller de kan være ulæselige, hvilket kan forårsage fejl i lønkørslen og / eller faktureringen. Sådanne situationer kan dog let undgås ved at benytte digital tidsregistrering i jeres virksomhed. Med Kalas smarte løsning til mobil tidsregistrering bliver den administrative arbejdsbyrde markant mindre, hvilket frigør tid til andre, vigtige opgaver.